Gouden Sabre Award voor Johan Cruijff ArenA

Johan Cruijff ArenA wint samen met Leene Communicatie een gouden Sabre Award! Het was een spannende avond in het prachtige Scheepsvaartmuseum in Amsterdam.

De uitreiking van de prestigieuze internationale Sabre Awards.

De Sabre Award is de Oscar onder de communicatieprijzen en werd op 23 mei uitgereikt in Amsterdam. Vanuit geheel Europa zijn er ruim 2.000 cases ingezonden ter beoordeling en de Johan Cruijff ArenA heeft de Sabre Award gewonnen in de categorie Entertainment.

In de categorie Entertainment werd de PR- en contentcampagne rond de vervanging van de stadionstoelen genomineerd voor deze prijs. Hier vind je de case: 

De overige finalisten in de categorie Entertainment waren:
•Diablo III: The Haunted Experience—Blizzard with Wenderfalck
•The Drama Kitchen—Sky Atlantic with Unity
•Museum of News—1 1 media with Grestodorchuk PR
•Optimus Prime Takes Over the Subway Station—NOS Audiovisuais with Lift World

Meer informatie over de Sabra Awards vind je hier: https://events.holmesreport.com/in2-emea/sabre-awards

Project vervanging stadionstoelen
In 2017 zijn de ruim 53.000 stadionstoelen in de Johan Cruijff ArenA vervangen. De oude stoeltjes zijn duurzaam hergebruikt en kregen een tweede leven. Een deel van deze stoelen is via de Ajax-webshop verkocht. De opbrengst ging naar de Ajax Foundation.

Na ruim 21 jaar waren de ArenA-stoelen aan vervanging toe. De Johan Cruijff ArenA is een van de duurzaamste stadions ter wereld. Daarom was het een logische keuze om te kiezen voor circulariteit, ofwel het duurzaam hergebruiken van stoelen. Samen met Ajax, de Hogeschool van Amsterdam, Ahrend, Presikhaaf en afvalverwerker Van Gansewinkel hebben we een mooie oplossing gerealiseerd, die bovendien goed heeft uitpakt voor de Ajax Foundation.