UEFA EURO 2020: Zorg dat je erbij bent!

UEFA EURO 2020 staat voor de deur en in de ArenA zijn de voorbereidingen nu echt in volle gang. Lees hoe Maison van den Boer de culinaire uitdagingen van dit toernooi aanpakt en hoe je bij de Johan Cruijff ArenA terecht kunt voor Hospitality-pakketten.

Maison van den Boer

De vip catering van de vier wedstrijden in de ArenA is in handen van cateringpartner Maison van den Boer. Het personeel wordt samen met Label Hospitality verzorgd. ‘Het was een lang en intensief voortraject,’ legt Malou Tetteroo van Maison van den Boer uit. ‘Al in oktober 2018 heeft Maison van den Boer een tasting georganiseerd voor de UEFA en op basis daarvan is Maison van den Boer geselecteerd voor de catering in de ArenA. Tijdens deze tasting hebben we de ruimte volledig in thema aankleed met een koffiebar, barista’s, een cocktailbar, meubilair en groene decoratie. Tevens hebben we vier verschillende wijnleveranciers uitgenodigd om ons te helpen met het creëren van nog meer beleving. De UEFA bezocht alle stadions en stuurde op basis van deze boeken een Request For Proposal (RFP) uit naar iedere cateraar, waaronder een uitnodiging om af te reizen naar Nyon, Zwitserland, het hoofdkantoor van de UEFA. Ik ben daar met Kian Jorissen, Vestigingsmanager vanuit Maison van den Boer in de Johan Cruijff ArenA heen gegaan. Het was een kennismaking met alle andere cateraars en met de UEFA. We kregen uitleg over de RFP en welke richtlijnen we in elk stadion moesten doorvoeren. Daarnaast Q&A-sessies met DO & CO, een van de grootste cateraars in Europa, gevestigd in Oostenrijk, en ook consultant van de UEFA. Zij hebben veel ervaring met grote evenementen en het hosten van alle gasten die daarop afkomen. DO & CO organiseerde voor ons ook een tasting waarin één Vip-concept werd gepresenteerd. Het was verfrissend om te zien hoe een andere cateraar met eenzelfde briefing omgaat.

Hét culinaire toernooi

‘Inmiddels hebben we het Vip-concept uitgewerkt en op 4 september jongstleden hebben we ook het grote Club-concept gepresenteerd in het bijzijn van de UEFA,’ vervolgt Tetteroo. ‘Het Club-concept is gebaseerd op een sportbar. We gaan de komende maanden telkens delen van het concept testen. Voor het Vip-concept is het belangrijk dat we de ‘lokale markt’ laten zien. Dat gaan we vertalen in vis uit de Nederlandse rivieren, meren en Noordzee, zoals natuurlijk nieuwe haring of rundvlees van duurzame Nederlandse boeren. De bediening gekleed in Hollandse sferen zoals vrouwen in tulpenjurken. En we werken uitsluitend met lokale leveranciers. Maison verzorgt niet alleen de catering, maar ook voor de media, de crew en de teams. We gaan wow-elementen toevoegen en hier echt hét culinaire toernooi van maken, dat niemand wil en mag missen!’

Tijdens de wedstrijd Estland-Nederland heeft al een eerste culinaire test plaatsgevonden in de ArenA in de vorm van een EURO 2020 Sneak Preview-evenement. Aan de genodigden werd een culinaire invulling geserveerd zoals die ook in de Lounge wordt aangeboden tijdens UEFA EURO 2020. Het EK-gevoel zat er meteen in toen oud international en eregast Ronald de Boer in de voorbeschouwing van de wedstrijd een overwiningsuitslag voorspelde van Nederland met 4-0. Een voorspelling die uitkwam! Om deze avond met geweldig resultaat nog completer te maken, konden genodigden op de foto met de loodzware, indrukwekkende EK88-beker.

Een groot Oranjefeest

De Johan Cruijff ArenA is exclusief salesagent voor de verkoop van de UEFA EURO 2020 Hospitality-pakketten aan Nederlandse bedrijven en fans. Dit geldt overigens voor álle speelsteden, tot aan de finale in Londen aan toe, UEFA EURO 2020 wordt een bijzonder toernooi dat van 12 juni tot 12 juli gespeeld wordt in twaalf verschillende Europese steden. De UEFA heeft voor deze opzet gekozen vanwege haar zestigjarige jubileum. En daarmee is 2020 nu al een historisch voetbaljaar. De verkoop van de UEFA Official Hospitality-pakketten startte op 12 juni. ‘In de presale periode hebben wij de certificaathouders de mogelijkheid geboden om pakketten af te nemen. Velen hebben hier gebruik van gemaakt,’ vertelt Hilda Hofkamp, verantwoordelijk voor de verkoop vanuit de ArenA. ‘Na de historische overwinning op Duitsland en het mooie resultaat tegen Estland afgelopen september, is het Nederlands elftal goed op weg voor kwalificatie voor het EK. Plaatsing voor het toernooi wordt steeds waarschijnlijker en daardoor groeit de belangstelling sterk. In de Johan Cruijff ArenA zijn slechts 1.500 pakketten per wedstrijd beschikbaar, aflopend in exclusiviteit: Suite-, Lounge- en Clubpakketten. Van deze pakketten is nu al 45% verkocht,’ aldus Hofkamp. ‘De Suite heeft een exclusieve ruimte, waar je gedurende de hele avond verwend wordt en de wedstrijd meemaakt in privésetting, Lounge is iets informeler en bij het Club-concept bevind je je met andere fans in een gedeelde hospitality ruimte met extra’s als live-entertainment.

De prijzen zijn door de UEFA bepaald. Bij de verkoop gaan we te werk volgens het principe ‘wie het eerst komt, die het eerst maalt. De zogenaamde venue series zijn het meest in trek, want daarmee koop je vier wedstrijden en betaal je er maar drie. Het wordt écht een heel bijzonder toernooi. Ervan uitgaande dat Nederland zich plaatst hebben we gegarandeerd twee Nederlands-elftalwedstrijden in de ArenA. De kans dat wij in de ArenA drie thuiswedstrijden van Oranje krijgen is vrij groot. Dit is afhankelijk van de prestaties van Roemenië, dat in dezelfde groep C is ingedeeld, maar zich moet kwalificeren ten koste van Spanje, Noorwegen, Zweden. De verwachting is dat kwalificatie voor hen een moeilijke opgave gaat worden. Als dit het geval is, zal het één groot Oranjefeest worden! De kans dat dit toernooi nog een keer op deze manier over al die steden wordt georganiseerd is heel klein. Daarom is het zo bijzonder als je dit nu samen met je relaties kunt beleven. Hier praat iedereen over twintig jaar nog over. Zorg dat je erbij bent!’